Vær først på udbud og projekter
Din indgang til ejendomsdata
Alt data om det byggede Danmark
Spar penge ved køb af flere til samme virksomhed.
Indsigter og analyser fra erfarne ejendomsinvestorer.
Objektive markedsrapporter og fokusanalyser.
Resights' ordbog for ejendomsinvestorer.
Videoer og artikler om vores produkt og moduler.
Læs og hør hvad vores kunder siger.
Resights ApS, CVR-nr. 41527080, (herefter “Resights”) har til hensigt at hjælpe abonnenten (herefter “Kunden”) med at få adgang til data om danske ejendomme og virksomheder og relationer hertil (herefter “Serviceydelsen”).
Resights stiller en online platform til rådighed via https://resights.dk og tilbyder en prøveperiode til virksomheder, som kan være nye potentielle kunder samt flere betalte abonnementsløsninger til fortsat brug efter prøveperiodens udløb. Resights serviceydelser er specificeret nærmere her og her.
Disse forretningsbetingelser udgør aftalen, der gør sig gældende mellem Kunden og Resights. For at få adgang til Serviceydelsen, skal Kunden læse og acceptere disse forretningsbetingelser.
Service- og tillægsydelser
Serviceydelse
Ejendoms- og virksomhedsdata
For at få adgang til Serviceydelsen skal kunden enten oprette en brugerkonto på https://app.resights.dk/joinus eller lade Resights tilsende en brugerkonto efter aftale.
Omfanget af Serviceydelsen defineres ud fra Kundens prøveperiode eller valg af plan for abonnementsløsning(er) (herefter “Abonnementsløsningen”).
Foruden Serviceydelsen kan Resights også tilbyde tillægsydelser. Ved tilvalg af en eller flere tillægsydelser (herefter “Tillægsydelserne”) kan der gælde selvstændige betingelser, som Kunden skal acceptere i forlængelse af de til enhver tid gældende forretningsbetingelser.
Kundens adgang til Serviceydelsen er ikke eksklusiv, og det samme gælder ved eventuelle tilvalg af Tillægsydelserne. Kunden kommer således ikke til at eje hverken Serviceydelsen eller Tillægsydelserne.
Tillægsydelser
Datarum
Ved tilvalg af Tillægsydelserne “Datarum”, har Resights ikke ansvar for hverken omkostninger eller tab, som Kunden pådrager sig som følge af Kundens brug af Tillægsydelserne, medmindre sådanne omkostninger eller tab skyldes fejl, som Resights, i rimelig tid, er meddelt eller burde have opdaget og rettet til inden for rimelig tid. Dette gælder også i tilfælde af uretmæssig adgang, nedetid og force majeure.
Tillægsydelserne er kun tilgængelige for den eller de brugerkonti, som er tildelt adgang hertil. Dokumenter uploadet til Tillægsydelserne opbevares hos Tredjeparter i EU/EØS, hvor der føres daglige sikkerhedskopieringer.
Som følge af Tillægsydelserne har Resights og dennes relaterede tavshedspligt om enhver oplysning, som Resights får adgang til. Dette gælder også efter aftalens ophør.
Dataudtræk
Resights tilbyder dataudtræk fra platformen af ejendomme. Udtrækket defineres i samarbejde mellem Resights og Kunden.
Tillægsydelserne er alene tilgængelig for de Kunder som har bestilt denne specifikt. Ydelsen er ikke en del af abonnementsløsninger.
API
Resights tilbyder at stille API til rådighed så Kunden kan få leveret ejendoms- og selskabsdata igennem API.
Tillægsydelserne skal bestilles særskilt af Kunden og indgår ikke i Resights øvrige løsninger, herunder Resights’ abonnementsløsninger.
Brevflet
Resights tilbyder brevflet som en tillægsydelse. Ydelsen består i generering og afsendelse af breve til et af Kunden nærmere defineret kartotek. Ydelsen er integreret i platformen og kartoteket kan dannes ud fra denne,
Tillægsydelsen betales særskilt i henhold til anvendelsen.
Lokation
Lokationerne hvorfra ydelserne leveres, data behandles og opbevares, findes i bilag til denne aftale, se nederst. Resights forpligter sig til at orientere Kunden i tilfælde af ændringer til lokationerne.
Tredjeparter
Resights har Kundens generelle tilladelse til at anvende underleverandører til levering af Serviceydelsen og Tillægsydelser. Resights indestår i den forbindelse for anvendelsen og underleverandørens overholdelse af Kundens krav og retningslinjer som er aftalt mellem Resights og Kunden.
Til brug for Serviceydelsen og Tillægsydelser gør Resights brug af servere og data fra offentlige og private dataleverandører (herefter “Tredjeparter”).
Ved brug af Serviceydelsen vil der ske overførsel af data om Kunden til relevante Tredjeparter. Disse overførsler er nødvendige for Kundens adgang til Serviceydelsen og leveringen heraf. Enhver overførsel af Kundens data vil behandles med behørig omhu.
I tilfælde hvor en Tredjepart tilbyder en ydelse via Serviceydelsen eller Tillægsydelserne, er brugen af denne ydelse underlagt den pågældende Tredjeparts betingelser. Resights er af Kunden derfor fritaget for alt ansvar i forbindelse med Kundens brug af Tredjepartens ydelse. Tredjeparten skal dog til enhver tid være godkendt af Resights til at tilbyde ydelsen, og er der mistanke om brud herom eller på anden vis misbrug, skal dette straks meddeles til Resights.
Kundens registrering, tilladelse og ansvar
Ved oprettelse af Kundens brugerkonti på https://app.resights.dk/joinus skal brugeren angive sin egen e-mailadresse og adgangskode (herefter “Login”) samt for- og efternavn, telefonnummer og den virksomhed, som vedkommendes brugerkonto skal tilknyttes. Brugerens login er personligt og må ikke bruges af andre, medmindre andet er skriftligt aftalt mellem Kunden og Resights.
Kunden er ansvarlig for al brug af Kundens brugerkonti, og det er Kundens pligt, at beskytte loginoplysninger for brugerkonti tilknyttet Kunden, for at forhindre eventuel misbrug af Serviceydelsen og/eller Tillægsydelser. Ved misbrug forstås blandt andet, men ikke udelukkende, uberettiget anvendelse af Tredjepart, automatiske udtræk uden forudgående accept fra Resights via API’er, RPA, Scraping Tools og/eller lignende teknologier, der på anden vis skaber eller giver en uberettiget adgang til Serviceydelse, Tillægsydelserne og/eller Serviceydelsens eller Tillægsydelsernes bagvedliggende infrastruktur.
Endvidere er det Kundens ansvar, at Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne ikke bliver anvendt på en måde, som er i strid med relevant lovgivning og/eller anden regulering, eller som kan medføre skade på Resights, herunder Resights’ navn, omdømme eller øvrige aktiver. Ved overtrædelse heraf kan Resights ophæve aftalen mellem Kunden og Resights med øjeblikkelig virkning, uden erstatning eller tilbagebetaling af et eventuelt økonomisk tab til Kunden. Samme forpligtelser gælder for Resights i forhold til Kunden. Dette gør sig gældende uanset betingelserne i afsnittet vedr. opsigelse.
Kunden og Kundens relaterede er indforstået med, at der opretholdes en løbende kommunikation mellem Kunden og Resights med henblik på at sikre, at Kunden får optimal værdi af Resights løsning.
Hvis Kunden ikke ønsker at dennes relaterede kontaktes, udover i forbindelse med almindelig support og service, skal Kunden give Resights besked herom, samt udarbejde en liste over de kontaktpersoner hos Kunden, som kan deltage i en sådan dialog.
Ved Kundens accept af disse forretningsbetingelser, bekræftes det samtidigt, at Kunden ikke er i direkte konkurrence, eller arbejder for en virksomhed der er i konkurrence, med Resights. Dette betyder, at Kunden under ingen omstændigheder må arbejde for, eller være ejer af, en virksomhed som sælger eller udbyder et produkt i direkte konkurrence med Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne.
Alt arkitektur, design, tekst, software mv. er ophavsretsbeskyttet. Kunden er under ingen omstændigheder berettiget til at videresælge data fra Resights uden forudgående accept fra Resights. Overtrædelse af disse betingelser kan betyde øjeblikkeligt ophør af aftalen, retsforfølgelse og at krav om erstatning til Resights vil finde sted.
Resights’ ansvar og tavshedspligt
Serviceydelsen og Tillægsydelser stilles til rådighed af Resights i den til enhver tid gældende stand. Resights fraskriver sig enhver garanti, tilsikring, indeståelse, anprisning mv., medmindre andet fremgår af de til enhver tid gældende forretningsbetingelser eller er særskilt aftalt mellem Resights og Kunden.
Resights kan ikke gøres ansvarlig for tillægsydelser, data og anden service udbudt af eventuelle Tredjeparter, som er tilgængelige i forbindelse med Serviceydelsen og/eller Tillægsydelser. Resights kan derfor ikke holdes ansvarlig for hverken kvaliteten, fuldstændigheden eller pålideligheden af de informationer eller resultater, som generes, og ej heller for Tredjeparters funktionalitet, tilgængelighed eller sikkerhed.
Resights forpligter sig til at lade relevante medarbejdere deltage i de af Kunden udvalgte uddannelsesordninger, som er nødvendige for at understøtte Kundens sikkerhed og digitale modstandsdygtighed, i det omfang lovgivningen kræver det. Resights forbeholder sig retten til at opkræve den til enhver tid gældende takst for support i forbindelse med medarbejdernes deltagelse i disse uddannelsesordninger.
Resights forpligter sig til at samarbejde fuldt ud med Kunden samt kompetente myndigheder og afviklingsmyndigheder i forbindelse med forespørgsler i henhold til gældende lovgivning f.eks. IKT-hændelser. Resights yder bistand uden beregning, såfremt det er Resights forhold, der giver anledning til en undersøgelse. I tilfælde, hvor det er Kunders forhold, der giver anledning til en undersøgelse fra myndighederne, ydes bistand af Resights efter gældende support-takster.
Det påhviler Kunden selv, at føre bevis for at et eventuelt tab, kan skyldes en ansvarspådragende fejl fra Resights. Kunden accepterer, at uanset hvilke tab eller ansvarsgrundlag Kunden har lidt, kan Resights’ samlede ansvar maksimalt andrage en størrelse svarende til de foregående 12 måneders fakturerede beløb til Kunden, før det ansvarspådragende forholds indtræden.
Resights og Resights’ ansatte har tavshedspligt om oplysninger, der kan føres direkte tilbage til Kunden, og er ikke berettiget til at videregive sådanne til anden Tredjepart, medmindre; andet fremgår af de til enhver tid gældende forretningsbetingelser, oplysningerne er offentligt tilgængelige, eller Resights er forpligtet til at videregive oplysningerne, som følge af lovgivningen eller en domstols bemyndigelse.
Immaterielle rettigheder
Ved indgåelsen af aftalen, som følge af en accept af disse forretningsbetingelser, modtager Kunden alene en brugsret til Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne. Resights’ og enhver Tredjeparts immaterielle rettigheder overdrages ikke til Kunden.
Ved enhver mistanke om en krænkelse af Resights’ immaterielle rettigheder, eller uautoriseret brug af Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne, skal Kunden omgående rette henvendelse til Resights.
Omtale af parterne
Resights har til enhver tid uigenkaldelig ret til at bruge Kundens logo til kundereferencer og markedsføringsmateriale, medmindre Kunden har anvist andet forud for aftalens indgåelse. Såfremt Resights eller Kunden ønsker at citere den modsatte part, skal der dog indhentes en forudgående skriftlig tilladelse fra den modsatte part.
Drift
Resights vil til enhver tid bestræbe sig på at opretholde en høj driftsstabilitet og vil ved tilfælde af nedbrud eller anden driftsforstyrrelse forsøge at genskabe normal drift hurtigst muligt.
Vedligeholdelse og ændring af Serviceydelsen og eventuelle tillægsydelser vil så vidt muligt tage sted i tidsrummet mellem kl. 22.00 og 06.00 (CET).
Resights supportfunktion er tilgængelig i tidsrummet mellem kl. 08.00 og 16.00 (CET) på hverdage og garanterer en svartid på maksimalt 24 timer.
Resights leverer sine ydelser med nyest tilgængelige data indhentet indenfor rimelig tid. Dog er der enkelte datapunkter som opdateres med et større interval, det vil af disse datapunkter tydeligt fremgå, at de ikke Resights forpligter sig til, til enhver tid at sikre tidssvarende teknologier og metoder til levering af ydelsen. Resights holder sig orienteret om udviklingen af anvendte teknologier og øvrige relevante områder, for til enhver tid at sikre at Resights ydelser leveres i passende form.
Resights forpligter sig til at opretholde tilgængeligheden, autenticiteten, integriteten og fortroligheden på data som Resights genererer. Det bemærkes, at Resights ikke indestår for tilgængeligheden, autenticiteten og integriteten for data fra Tredjeparter, herunder Resights datakilder.
Resights forpligter sig i øvrigt til, i tilfælde af f.eks. insolvens, afvikling eller på anden vis afbrydelsen af leverancen, herunder opsigelse, at sikre adgang, genopretning og returnering i et let tilgængeligt format af data til Kunden, såfremt Kunden anmoder om dette inden leverancen er afsluttet.
Resights står ikke til ansvar for eventuelle tab, som skulle være opstået som følge af nedbrud og/eller eventuelle driftsforstyrrelser.
Persondatabehandling
Resights videresælger under ingen omstændigheder Kundens oplysninger, men samler oplysninger om Kunden med det formål at forbedre Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne til fordel for Kunden.
For at indgå en aftale med Resights og tilgå Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne, kræver det oplysninger om brugere hos Kunden. For denne behandling er Resights dataansvarlig. Læs mere om Resights’ behandling af persondata i dette henseende i Resights persondatapolitik her.
Resights agerer som databehandler for Kunden, hvorfor der ved indgåelse af aftalen tillægger en databehandleraftale som kan læses her.
Cookies
Se mere om hvordan Resights håndterer cookies på hjemmesiden i Resights Cookiepolitik her.
Logstatistik
På https://resights.dk føres der logstatistik, hvilket betyder, at der indsamles informationer til brug for et statistisk billede af, hvor mange besøgende hjemmesiden har, hvor de kommer fra og hvilke handlinger de besøgende foretager sig. Log-statistikken er anonymiseret og anvendes kun med det formål at optimere hjemmesiden til gavn for dens besøgende.
Gebyrer og betaling
Alle priser på Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne angives i danske kroner (kr.), ekskl. moms.
Gebyrer for brug af Serviceydelsen og/eller Tillægsydelsernerne skal betales i henhold til de enhver tid gældende priser.
Resights forbeholder sig retten til at ændre prisen på Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne med tredive (30) dages varsel. I tilfælde af en sådan ændring er Kunden berettiget til at opsige sit abonnement med virkning fra udløbet af Kundens til enhver tid gældende bindingssperiode. Kunden kan dog i den forbindelse ikke rejse nogen form for erstatnings- eller kompensationskrav mod Resights, som følge af eventuelle tab.
Hvis Kunden ikke gør indsigelse før datoen for ændringens ikrafttrædelse, betragtes ændringen som accepteret af Kunden. Ændringer, der er til åbenlys fordel for Kunden, gør sig gældende fra ændringsdatoen, uden ekstraordinær opsigelsesret til Kunden, ligesom ændringer i valutakurser, afgifter, forsikringer, nettoprisindeks og omkostninger til Tredjeparter mv. medfører, at Resights kan ændre priserne således, at Resights stilles uændret, uden ekstraordinær opsigelsesret til Kunden.
Kunden skal til enhver tid betale forud for den gældende betalingsdato via en af de til enhver tid gældende betalingsløsninger. Kunden forpligter sig til at underskrive de nødvendige dokumenter hertil, og til at have de fornødne midler tilgængelige, der kræves til at betale via den valgte betalingsløsning. Ved betaling via bankoverførsel, gælder der en 30 dages betalingsfrist fra Serviceydelsens og/eller Tillægsydelsernes startdato. Resights benytter kun sikre betalingsløsninger, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol, hvilket betyder, at Kundens data er sikker og ikke kan tilgås eller læses af uberettigede udefrakommende.
Såfremt Kunden ikke betaler det fakturerede beløb til betalingsdatoen, kan Resights iværksætte en rykkerprocedure, der indeholder frister og gebyrer, ved brug af Kundens oplyste e-mailadresse. Kunden accepterer, at rykkere sendt til Kundens e-mailadresse anses for leverede, og at Resights forbeholder sig retten til at spærre Kundens adgang til Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne ved manglende betaling.
Ved manglende betaling tillægges en rente af det forfaldne beløb med 1% pr. måned fra forfaldsdato frem til Resights’ modtagelse af den manglende betaling inkl. eventuelle renter og gebyrer.
Opsigelse
Kunden kan til enhver tid opgradere Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne. Kunden kan kun nedgradere Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne før fornyelse af bindingsperioden.
Opsigelse af Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne kan kun ske ved udgangen af den til enhver tid gældende bindingsperiode, og Kunden kan derved opsige sin aftale frem til dagen før fornyelsen heraf. For at opsige Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne, skal Kunden udfylde formularen på www.resights.dk/opsigelse/.
Resights kan opsige aftalen med 3 måneders varsel.
Både Resights og Kunden er berettiget til, til enhver tid at opsige aftalen uden varsel i tilfælde af misligholdelse af aftalen og forpligtelserne heri, fra den anden part.
Fortrydelses- og reklamationsret
Der ydes ikke fortrydelses- eller reklamationsret fra Resights side, der henvises til afsnittet vedr. opsigelse for afslutning af aftaleforholdet.
Klagemuligheder
En klage over Serviceydelsen eller en tillægsydelse kan meddeles til lars@resights.dk eller til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Center for Klageløsning kan også tilgås via Klageportalen for Nævnenes Hus på kpo.naevneneshus.dk.
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform på ec.europa.eu.
Ændringer af ydelser og vilkår
For at sikre den videre udvikling af Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne, forbeholder Resights sig til enhver tid retten til at foretage ændringer af Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne. Her gælder det blandt andet, men ikke udelukkende, retten til at ændre formen og strukturen af Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne. Resights foretager ændringer på Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne med henblik på at forbedre Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne til fordel for Kunden. Kunden kan til enhver tid opsige aftalen med øjeblikkelig virkning, såfremt Resights skulle foretage ændringer af sådan en karakter, at ændringen indiskutabelt er til ulempe for Kundens brug af Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne.
Resights kan ligeledes til enhver tid ændre og opdatere disse forretningsbetingelser, oplysninger og rettigheder. De gældende forretningsbetingelser vil til enhver tid være tilgængelige på Resights hjemmeside. Benytter Kunden sig af Serviceydelsen og/eller Tillægsydelserne efter en ændring af betingelserne, betragtes brugen som Kundens accept af ændringen.
Resights vil til enhver tid bestræbe sig på at give varsel på ændringer heromkring, om end Kunden selv har ansvaret for at holde sig opdateret på eventuelle ændringer i de til enhver tid gældende forretningsbetingelser.
Tvister
Enhver uoverensstemmelse eller tvist mellem Kunden og Resights vedrørende aftalen må afgøres ved de danske domstole efter dansk ret. Her gælder Byretten i København som første instans.
Lokationer hvorfra serviceydelserne leveres af underleverandører
NAVN | VIRKSOMHEDSNUMMER | BESKRIVELSE AF BEHANDLING | PRODUKT LEVERANDØREN ANVENDES TIL | LAND HVORFRA YDELSEN LEVERES | LAND HVORFRA DATA BEHANDLES |
Amazon Web Services | LEI: 2549000I2PRQGGIGCA75 | Datalagring | Resights platform og brevflet Dataudtræk API
| USA | Tyskland |
Fingerprint JS | CIK: 0001832944 | Deviceidentifikation | Resights platform Brevflet | USA | Tyskland |
Github | LEI: 6354003LMZZAKOPXLX69 | Udviklingsplatform | Resights platform Brevflet Dataudtræk API | USA | Holland, Sverige |
OpenAI | LEI: 984500C7AD3A48B9FP18 | Fremsøgning af data | Resights platform Brevflet
| USA | Holland, Irland |
DistributionPlus | EUID: DKCVR.30913078 | Brevdistribution | Brevflet | Danmark | Danmark |
Snowflake | LEI: 254900CJNSY1K7T53Z16 | Datalagring | API | USA | EU
|
Sentry | Delaware Corporation File Number: 5214135 | Fejlretning | Resights platform Brevflet
| USA | Tyskland |
Newrelic | LEI: 549300AB8FY2HQILL804 | Analyse og statistik | Resights platform Brevflet Dataudtræk API | USA | USA, Tyskland, Irland |
Hashicorp | LEI: 549300XGOB9ZFQHMIP56 | Infrastruktur software | Resights platform Brevflet Dataudtræk API | USA | Tyskland, Irland, Storbritannien, Sverige, Holland |
LEI: 7ZW8QJWVPR4P1J1KQY45 | Kortintegration | Resights platform
| USA | Irland, Finland, Belgien, Holland, Danmark, Tyskland, Spanien | |
Mapbox | CIK: 0001589263 | Kortintegration | Resights platform
| USA | USA |
DataPeeps | EUID: DKCVR.40540776 | Indsamling af telefonnumre | Resights platform API | Danmark | Holland, Irland |
Mailgun | VAT: US 1296 | Maildistribution | Resights platform | USA | Tyskland, Holland |
BonaMea | EUID: NOFOR.812415972 | Datarum | Datarum | Norge | Norge |
Danmarks Statistik | CVR: 17150413 | Indsamling af data | Resights platform API | Danmark | Danmark |
Resights varsler Kunden 30 dage forud for ændringer til de angivne lokationer hvorfra data behandles. Dette gør sig gældende i det tilfælde Kundens data behandles på disse lokationer.